Pressmeddelande: Maskinparken öppnar ny anläggning i Halmstad

den 9 februari 2024

Halmstad, 2024-02-09 – Maskinparken Sverige AB, Sveriges ledande återförsäljare av professionella park- och gatuvårdsmaskiner, förstärker sin närvaro längs Sveriges västkust genom öppnandet av sin nyaste anläggning på Karlsrovägen 62. Den nya anläggningen markerar företagets fortsatta expansion och åtagande att via lokal närvaro erbjuda högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder.

Simon Lorentzon, med en mångårig bakgrund som säljare vid Maskinparkens anläggning i Kinna, tar rollen som platsansvarig och säljare i Halmstad. Hans omfattande erfarenhet och kunskap om Maskinparkens erbjudanden och vision säkerställer att kunderna kommer att få den bästa möjliga servicen och rådgivningen.

Andreas Tell, en välrenommerad servicetekniker i regionen, ansluter sig till teamet som ansvarig för eftermarknadstjänster, inklusive service, reparationer och reservdelar. Med en egen serviceverkstad på anläggningen och en fullutrustad servicebuss, är Maskinparken väl förberedd för att möta kundernas behov, både på plats och ute i fält.

Den nya anläggningen i Halmstad erbjuder Maskinparkens fulla sortiment av professionella maskiner för park- och gatuvård, vilket understryker företagets helhetslösning för försäljning, service och reservdelar. "Vårt mål är att genom lokal närvaro alltid ge våra kunder den bästa möjliga helhetslösningen för deras maskinpark och servicebehov, året runt och för alla behov" säger Simon Lorentzon. "Med vår nya anläggning i Halmstad, är vi nu ännu bättre rustade för att leva upp till det löftet."

Anläggningen är öppen redan nu, men den 13e mars bjuder Maskinparken in till invigning med öppet hus och traditionsenlig maskinvisning där personal, leverantörer, och branschfolk kommer att vara på plats.

Hämta pressmeddelande som PDF:

Om Maskinparken: Maskinparken är Sveriges ledande återförsäljare av professionella park- och gatuvårdsmaskiner. Med en närvaro på elva orter i hela landet, inklusive de tre storstadsområdena, erbjuder vi en helhetslösning för försäljning, service och reservdelar för att säkerställa att våra kunder har tillgång till de bästa lösningarna året runt.

Kontakt:

Simon Lorentzon, Platschef Halmstad