Pressmeddelande: Maskinparken lanserar miljövänliga och mångsidiga elbilen ETHOS

den 26 september 2023

Maskinparken, Sveriges ledande återförsäljare av professionella park- och gatuvårdsmaskiner, är stolta över att meddela lanseringen av ETHOS, vårt senaste tillskott i sortimentet.

ETHOS är ett 100% elektriskt arbetsfordon, en elbil, utformad för att möta behoven i en stor bredd av branscher, och den erbjuder en unik kombination av snabbhet, effektivitet och miljövänlighet.

ETHOS är konstruerad för att vara en pålitlig och snabb följeslagare för yrkesmänniskor överallt. Här är några av dess produktfördelar:

1. Snabb och Stabil: ETHOS har en imponerande topphastighet på upp till 76 km/h, vilket gör den idealisk för snabba transporter och leveranser.

2. Anpassad för Nordiskt Klimat: Med en bekväm tvåsitsig hytt och eldriven klimatanläggning (A/C och värme) är ETHOS redo för alla säsonger och väderförhållanden.

3. Smidig i Trånga Miljöer: Trots sin kompakta storlek, är ETHOS överraskande rymlig och kan enkelt manövreras i trånga utrymmen både i stadsmiljöer och på landsbygden.

4. Lång Räckvidd: Med det medföljande Lithium LFP-batteriet kan ETHOS nå en imponerande räckvidd på upp till 150 km på en enda laddning.

5. Fullutrustad: ETHOS kommer med en rad bekvämlighets- och säkerhetsfunktioner, inklusive en backkamera, ljudanläggning med Bluetooth, panoramatak, elhissar, centrallås och effektiv servo.

Med en extremt attraktiv prisstruktur jämfört med konkurrenterna på marknaden, är ETHOS ett prisvärt alternativ utan avkall på kvalité – passande för företag i alla storlekar och branscher. ETHOS representerar Maskinparkens fortsatta engagemang för att erbjuda miljövänliga och effektiva transportlösningar till våra kunder.

Maskinparken, som idag har närvaro på tio orter i Sverige inklusive våra storstadsområden, kommer att vara exklusiva med försäljningen av ETHOS. Vi ser fram emot att introducera denna spännande elbil till svenska marknaden och hjälpa våra kunder att ta nästa steg mot en mer hållbar och effektiv framtid.

För mer information om ETHOS och för att boka en provkörning, besök ETHOS webbplats på www.ethos-ev.com eller besök oss på Maskinparken på www.maskinparken.se

Kontakt:

Rikard Samuelsson,
Marknadsansvarig
Maskinparken AB
E-post: rikard.samuelsson@maskinparken.se

Om Maskinparken:

Maskinparken är Sveriges ledande återförsäljare av professionella park- och gatuvårdsmaskiner. Med en närvaro på tio orter i hela landet, inklusive de tre storstadsområdena, erbjuder vi en helhetslösning för försäljning, service och reservdelar för att säkerställa att våra kunder har tillgång till de bästa lösningarna året runt.

Filter